بهترين چرک خشک کن قوي براي عفونت دندان - مجله شيرين

مجله شيرين

محل تبلیغ شما تهران گراف


بهترين چرک خشک کن قوي براي عفونت دندان - مجله شيرين

ا موضوع: پزشکي,,
بهترين چرک خشک کن قوي براي عفونت دندان - مجله شيرين

مجله شيرين : شاید خیلی از ماها یکبار هم شده تجربه عفونت یا آبسه دندان را داشته ایم.

اولین چیزی که بعد از عفونت دندان دنبالش هستیم آنتی بیوتیک یا چرک خشک کن است.

  اما ما چه درمان های دیگری داریم؟

بهترین چرک خشک کن برای آبسه یا عفونت دندان چیست؟

در واقع ، علت این عفونت ها، رشد مستقیم باکتری ها از داخل فضای خمیری دندان (اندودونتیک) یا روی سطوح عمیق ریشه دندان (پریودنتال) به بافت های نرم و استخوان های صورت و گردن است.

عفونت دندان معمولا به شکل آبسه دندانی، دندان های عفونی شده، پوسیدگی دندانی یا سایر عفونت های دندانی باعث ایجاد حفره در زیر دندان ها می شود که وقتی باکتری وارد ریشه دندان می شود، این اتفاق رخ می دهد.

این به این معنی است که در صورت داشتن بیماری لثه یا حفره دندانی، به احتمال زیاد در معرض خطر عفونت دندانی هستید.

می توانید با حفظ بهداشت دهان و دندان، از عفونت دندان جلوگیری کنید. بنابراین سعی کنید دو بار در روز مسواک بزنید.

اگر فکر می کنید دچار عفونت دندان هستید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک ها را برای درمان عفونت دندان تجویز کند اما نگران نباشید. آنتی بیوتیک ها درمانی رایج برای اکثر باکتری ها، از جمله عفونت های دهانی می باشند.

* علائم و نشانه های عفونت دندانی چیست؟

علائم آبسه دندانی معمولا شامل می شود:

     درد
    ورم
     قرمزی دهان و صورت

اغلب یک یا چند دندان به فشار بسیار حساس هستند. با عفونت پیشرفته، می توان عوارض دیگری مانند:

    حالت تهوع
    استفراغ
    تب
     لرز
     مشکل بلع، باز کردن دهان و یا تنفس

* اگر این مشکلات درمان نشود، عفونت می تواند از طریق استخوان گسترش یابد و به دندان های مجاور آسیب برساند که نیاز به درمان بیشتری دارد. علائم همراه با آبسه دنداني ممکن است شامل موارد زير باشد، اما محدود به موارد زير نمي شود:

     حفره های عمیق
     التهاب لثه
    تورم صورت
     حساسیت به لمس
     گاهی اوقات توانایی محدود برای باز کردن دهان (مشکل یا درد در هنگام باز کردن دهان یا در هنگام بلعیدن).

اگر آبسه یا عفونت به ناحیه سطحی گسترش یافته باشد، معمولا حساسیت به لمس ایجاد می شود. آبسه های دندانی ممکن است از خفیف تا شدید باشد.

 آنها ممکن است بدون علائم یا همراه با علائم شدید باشند. بسته به تعدادی از عوامل، آبسه ممکن است از شدت مزمن به حاد و پایدار (بدون تغییر) گسترش باشد. این عفونت در بعضی موارد ممکن است از دندانها خارج شود و از طریق جریان خون به سایر نقاط بدن منتقل شود، در آنجا میتواند به اندام آسیب برساند و حتی تهدید کننده زندگی باشد.
بهترین آنتی بیوتیک طبیعی برای عفونت دندان چیست؟

* در اینجا بعضی از آنتی بیوتیک های طبیعی برای عفونت های دندان وجود دارند:

    میخک ها. می توانید برگ تازه میخک را استفاده کنید و یا می توانید از روغن میخک برای درمان عفونت دندان استفاده کنید. ...
    زردچوبه
     نقره کلوئیدی
    آب اکسیژنه
     چای کیسه ای نعناع
     درمان آب نمک
     پنبه بوربون
    سیر
    عصاره وانیلی

* بهترین چرک خشک برای عفونت دندان چیست؟

     پنی سلین
     آموکسی سیلین و اسید کلوولانیک (Augmentin)
     اریترومایسین (EES، E-Mycin، Ery-Tab)
     کلیندامایسین (Cleocin)
     آمپی سیلین و سولباکتام (Unasyn)
    Ticarcillin و کلوولانات (Timentin)
     مترونیدازول (Flagyl)

* نشانه های گسترش عفونت دندان چیست؟

علائم و نشانه های آبسه دندان عبارتند از:

     درد دندانی شدید، ماندگار و خفیف که می تواند به فک ، گردن یا گوش برسد.
     حساسیت به گرمی و سردی.
     حساسیت به فشار جویدن یا گاز گرفتن.
    تب.
     تورم در صورت یا گونه.
    غدد لنفاوی متورم زیر فک یا گردن

سوالات رایج شما درباره استفاده چرک خشک کن در عفونت دندان


1-چه نوع آنتی بیوتیک برای درمان عفونت دندان در انگلستان استفاده می شود؟

 اگر آنتی بیوتیک مورد نیاز باشد، آنتی بیوتیک به نام آموکسی سیلین یا فنوکسی متیل پنی سیلین معمولا تجویز می شود. اگر به پنی سیلین حساسیت دارید، ممکن است کلاریترومایسین به جای آن تجویز شود. در مواردی که عفونت شدید باشد مترونیدازول تجویز می شود.


2-  بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چیست؟

 آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین و آموکسی سیلین (آموکسیل) برای انواع عفونت هایی که ممکن است پس از عمل جراحی دندان ها ایجاد شود استفاده می شود. اریترومایسین (Benzamycin، Emgel، Ery، Ilotycin، Staticin) معمولا زمانی تجویز می شود که بیمار به پنی سیلین و آموکسی سیلین آلرژی دارد.


3-  آیا عفونت دندان به صورت خود به خودی برطرف می شود؟

گاهی عفونت باعث درد کمی می شود یا دردی ایجاد نمی کند. اگر آبسه درمان نشود، ممکن است عفونت به مدت چندین یا حتی چند سال ادامه یابد. این عفونت به صورت خود به خودی برطرف نمی شود، بنابراین علائم را نادیده نگیرید. اگر عفونت درمان نشود، می تواند به استخوان و دندان های اطراف آسیب برساند.


4- چه مدت طول می کشد تا آموکسی سیلین به دندان درد کمک کند؟

 داروهای خوراکی مانند آنتی بیوتیک ها باید به مقادیر کافی در جریان خون برسند تا موثر باشند. آن هایی که برای عفونت های دندانی تجویز می شوند مانند پنی سیلین و آموکسی سیلین، 24 تا 48 ساعت زمان نیاز دارند. در  طول این زمان، دندان درد ممکن است بدتر شود


5-  اگر عفونت دندان بدون درمان باقی می ماند چه اتفاقی می افتد؟

 آبسه حاد دندان بالایی می تواند موجب تورم مفصلی شود و بدون درمان منجر به آبسه مغزی یا عفونت سینوس شود. اگر باکتری از یک آبسه در دندان پایین پخش شود، تورم می تواند راه هوایی را تضعیف کند.


6- آیا آنتی بیوتیک ها دندان های شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

 در طول فصل سرما و آنفلوآنزا، آنتی بیوتیک های بیشتری تجویز می شود. بعضی از این آنتی بیوتیکها تتراسایکلین یا مشتق تتراسایکلین هستند. هر یک از این خانواده آنتی بیوتیک ها می تواند باعث ایجاد خطوط قهوه ای در مینای دندان های شما شود. ... هنگامی که این محتوای شیرین در دندان ها باقی می ماند، می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.


7-  آیا عفونت دندان باعث مرگ می شود؟

دندانپزشکان و پژوهشگرها معتقدند که آبسه درمان نشده می تواند سایر قسمت های بدن را از طریق استخوان ها یا جریان خون آلوده کند. اکثر مردم از درد دندان نمی میرند، اما این شرایطی است که اگر بدون درمان باقی بماند، ممکن است به بدترین حالت منجر شود: یک نتیجه مرگبار.


8-  آیا ممکن است عفونت دندان به قلب برسد؟

 اینها برخی از عواقب بالقوه هستند: لثه های عفونی می تواند باعث آسیب رساندن به استخوان فک شوند و دندان ها را از بین ببرند. عفونت می تواند از طریق رگ های خونی به مغز گسترش یابد و به آبسه مغزی منجر شود. ... باکتری از عفونت می تواند به قلب منتقل شود و منجر به یک بیماری به نام اندوکاردیت باکتریایی شود.


9-  عوارض جانبی مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک ها برای عفونت دندان چیست؟

در بسیاری از موارد آنتی بیوتیک ها بدون عوارض جانبی می باشند، اما برخی از عوارض جانبی همراه با آنتی بیوتیک ها عبارتند از اسهال، احساس تهوع و یا سرگیجه و عفونت های قارچی مانند عفونت های مخمر. برخی از عوارض جانبی که بسیار کمتر رایج هستند عبارتند از: لخته شدن خون، اختلالات خون، سنگ کلیه، حساسیت به نور خورشید و ناشنوایی. عوارض بالقوه آن با دارو متفاوت است.


10-  من 5 روز از 7 روز آنتی بیوتیک تجویزه شده را مصرف کردم و احساس می کنم خیلی بهتر هستم. آیا باید مصرف دارو را قطع کنم؟

معمولا طبیعی است که قبل از به اتمام رسیدن نسخه، علائم عفونت دندانی برطرف شود. با این حال، باید نسخه خود را به طور کامل مصرف کنید. این احتمال وجود دارد که حتی اگر نشانه ای وجود نداشته باشد، هنوز باکتری وجود داشته باشد که پس از پایان دارو شروع به رشد می کنند. بهتر است آنتی بیوتیکها را به درستی مصرف کنید، زیرا بهتر است آنها برای اولین بار عمل کنند. باکتری، اگر تخلیه نشود، در نهایت شروع به رشد مقاوم در برابر آنتی بیوتیک خواهد کرد، بنابراین در صورت درمان نکردن مشکل، آنتی بیوتیک تاثیر کمتری خواهد داشت.


11- چگونه آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت دندان کار می کنند؟

 عفونت ناشی از رشد سریع باکتری است. آنتی بیوتیک ها برای کاهش سرعت و کاهش این رشد باکتری تجویز می شوند، بنابراین عفونت را از بین می برند. هر آنتی بیوتیک برای هدف خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال، پنی سیلین از ایجاد باکتری از دیواره سلولی جلوگیری می کند و آن را تضعیف می کند. به همین دلیل، نوع آنتی بیوتیک تجویز شده بر اساس نوع باکتری هایی که باعث عفونت شما می شود، متفاوت خواهد بود. آنتی بیوتیک ها به صورت خوراکی، موضعی و IV می باشند. به طور معمول، آنتی بیوتیک خوراکی یا کپسول برای عفونت دندان تجویز می شود، زیرا عفونت موضعی نیست.


12- چقدر طول می کشد تا آنتی بیوتیک ها عمل کنند؟

مدت زمانی که دارو نیاز دارد تا عمل کند بستگی به نوع دارو دارد. طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک ها موجود است، اما در اکثر موارد، آنها طی 24-48 ساعت شروع به تجزیه باکتری ها می کنند و در عرض 72 ساعت تفاوت قابل ملاحظه ای را در علائم مشاهده می کنید.

پايان

منبع : سلامت بانوان اوما   ooma.org



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 796

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مجله شيرين)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف